היפ הופ מה זה בכלל?

היפ הופ הופיע בעיר ניו יורק ובלוס אנג'לס בסוף שנות ה -90 ובתחילת השבעים. הנה מבט לאחור על כמה מהקטעי היפ-הופ החדשים והחמים ביותר שנשרו בארבעת השבועות האחרונים. בשנים שלאחר מכן, דריל טייל מעבר לאוקיינוס האטלנטי, תוך שהוא ממסגר מוזיקת זעם בריטית ונראה כתת-ז'אנר היפ-הופ שנדד לחוף המזרחי כדי להדביק את הראפרים שם.

מאז, ואק עבר מפינות SoundCloud למיינסטרים ומחוצה לו. אמנים אלה מתנהגים בעיניים ובאוזניים, שרים, רוקדים וקשים – הם פוגעים בסורגים באותה צורה כמו הכוכבים הגדולים ביותר של ההיפ-הופ.

זו כנראה הפעם האחרונה שניו יורק שולטת בתעשייה של היפ הופ

וזו ההוכחה שהוויכוח על מה שעושה ראפר טוב הוא אינסופי. כאשר צמחה תרבות ההיפ-הופ ברחובות הברונקס, נעצרו והפסקו בעיטות. כיום, סגנונות ההיפ-הופ מעניקים השראה לכל מקום שאנשים רוקדים, ובאופן מכריע, הם מקבלים השראה מההיסטוריה של ההיפ-הופ, מתרבותו ובעיקר מאומניו.

אנו מסתכלים על שישה ראפרים שהם הורים ומזכירים לעצמנו שחיי המשפחה חורגים מההיפנות ובוודאי שייכים להיפ-הופ

אז אנחנו חוזרים לאוהדי הראפ והעיתונאים שתמיד מחפשים את המוסיקה האחת שמתגברת על הסובייקטיבי ומתנהגת ללא עוררין, אחד אחד.

מעשה ההורות הוא החיים האמיתיים, וההיפ הופ לא יכול להתקיים בלעדיו, אך הוא יכול להיות אמיתי רק אם זהו העיסוק האצילי היחיד שנתקלנו בו עד כה בחיינו.

אף שתנועת ההיפ-הופ החלה בשולי החברה, מקורותיה הוקפו במיתוס, מסתורין וערפול כבר עשרות שנים. בבסיסו, הוא אומר, שזור משהו במרקם ה- DNA של ההיפ-הופ.

אם אתה חושב שההיפ-הופ והראפ הם שם נרדף

אז אתה קצת מחוץ לסימן. נכון שהראפ הוא היפ-הופ, אבל לא ממש נכון לומר שההיפ-הופ הוא ראפ. כדי להיות ברור, אין "שיר היפ-הופ" או "שיר ראפ", ואין לו שום קשר לראפ או אפילו לכל צורת מוזיקת ראפ אחרת פרט לראפ עצמו.

בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים

דור חדש שבנה על הצורות הישנות, ויצר יצירות ששילבו דיבור ושירה מדוברת עם קצב, בלוז, סול וג'אז. MCs, כמו אמני היפ-הופ רבים אחרים, המציאו את הראפ, אך הם גם החלו לשפר את הראפ שלהם באמצעות חרוזים מורכבים יותר ופיתחו סגנון ראפ טבעי יותר – זורם עם אלמנטים קצביים יותר. הם ניסו להיות משעשעים יותר על ידי כך שדיברו כל הזמן על קצב המוסיקה והשימוש במעוין. כמה מחלוצים, כמו תקליטני ההיפ הופ החלוצים, השתמשו במקצבים מבודדים ומורחבים, שם נשמע צלילי התופים כדי לעודד אלתור.

בהתאם לאתרת האלתור של ההיפ-הופ, ההפסקה היא סגנון ריקוד של "Create-On-The-Fly" המשויך לרוב לחסד האקרובטי ולעוצמתם של אמני ההיפ-הופ כמו סנופ דוג וליל וויין . חוקרי היפ הופ מרבים לקשר בין קרעים ליכולת להתהדר בחסד או בכוח.

סגנון זה היה ידוע בכינויו ראפ בימיו הראשונים

והמונח עדיין מתחלף בהיפ-הופ, לאור הדיון הרחב של הז'אנר. ראפיות גנגסטא הארדקור ו- G-funk עברו לעתים קרובות דרכים לראפ על נשים שהרגיזו אנשים רבים, אך רבים אחרים, במיוחד נערים מתבגרים, אהבו את הסגנון הזה ועזרו לו להפוך לצליל של היפ הופ מיינסטרים.

שבחים הועלו על ידוענים ועל חברי הראפרים ליל יאכטי

סנופ דוג, קנדריק למאר ואפילו ואן ג'ונס, שדיברו על אהבה בראיון שלו לגיליון XXL באביב 2020. עוד מה- XX L בגיליון אביב 2020, כולל סיפור עטיפה עתידי בו הוא מדבר על החיים הטובים ועל אלבומו, כמו גם סיפור על הכבוד המגיע לו מחבריו לאמני ההיפ-הופ, ועל יחסיו עם אמו וחשיבות הכבוד בראפ.

היפ הופ הפך בשנים האחרונות לז'אנר מרכזי של מוזיקה פופולרית

עם סינגלים ואלבומים המופיעים בראש המצעדים ברחבי העולם. זה גם הוכיח את עצמו כהשפעה חשובה על שירי פופ רבים, כולל אלמנטים ממנו ברבים משיריהם. ז'אנר מבוסס פאנק, ומה הם השירים האהובים עליכם?

Kanye ו- Eminem הוכיחו כי ראפר לא צריך להכין תקליט ראפ של גנגסטרה כדי להצליח, והיפ-הופ אלטרנטיבי החליף במהרה את הראפ "גנגסטה" כסגנון הפופולרי ביותר של הז'אנר.

הפוג'ים השתמשו באלמנטים של רגאיי ונשמה

כדי ליצור סגנון חדש, וקבוצת הבנות Salt – N – Pepa יצרה סגנון משלהם של היפ הופ. הצמד ניו יורק Run – DMC השתמש בקרסים והוסיף גיטרת רוק קשה, ויצר סגנון פופולרי שנקרא ראפ-רוק. תקליטנים, MCing ובסופו של דבר ראפ התחילו את תנועת ההיפ-הופ וסגנונות הריקוד עקבו מקרוב. בהמשך העשור, אמנים כמו כנופיית שוגר היל החלו לדפוק חלקים חוזרים ונשנים בתקליטי ריקוד, והשיגו את הלהיט הראשון שלהם בשנת 1979 עם "Raising Hell", סגנון שמקורו במוזיקת ריקודים של סוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים. "Raise Hell" הפך לשיר הראפ הראשון עם ווים, ויחד עם "Rag'n'Banger", "Gangsta Rap" ו- "Bitch Rap", הפך לאחד השירים הפופולאריים ביותר של הראפ.

היפ הופ
היפ הופ צילום pixbay
מוזיקה יהודית פורטל

שתף

פוסטים נוספים

סגנונות מחול

סגנונות מחול

סגנונות מחול. מספר חברות מחול בארה"ב יצרו סגנונות ריקוד ייחודיים על ידי שילוב של מחול אפריקאי מסורתי ומודרני. בעוד סגנונות

תמונות ריקוד

תמונות ריקוד

תמונות ריקוד. חבריה עובדים יחד כדי למצוא דרכים להגשים את חלומות הריקוד שלה. אבל כשמדובר בערבוביה הדברים מקבלים תפנית וקאסיז

ללמוד לרקוד

ללמוד לרקוד כמו שצריך

ללמוד לרקוד.במאמר זה אדבר מדוע אנשים רבים מפסיקים ללמוד לרקוד בשנות ה -30 לחייהם ומה תוכלו לעשות כדי להיות רקדנים

דילוג לתוכן