קטע ריקוד. מה זה בכלל?

קטע ריקוד.ההיכרות עם הריקוד היא הוכחה עד כמה ליל ריקודים יכול להיות מהנה וממכר. בקטע זה של אלתור, רקדנים וכוריאוגרפים מדברים על יצירת ריקודים באופן ספונטני. כעת תראה רקדנים רוקדים חלקים מיצירת ריקוד, וההוראות הבאות ניתנות בעל פה על ידי הנסיין. בניסוי 2, חובבי הריקודים מחולקים לביטויי ריקוד, המוצגים שוב ושוב על ידי קטעי וידיאו והקש.

 

קטע ריקוד.רקדני קרח צפויים לבצע את כל האלמנטים הדרושים בשגרת ריקודים

כמו הצעדים הבסיסיים, התנועות והתנועות. צוות ריקוד הקרח מעריך עד כמה דפוס הריקודים משולב בכל שגרת ה- SD. ריקוד קצר (SD) משובץ בריקוד קרח כחלק מהשגרה של צוות ריקוד קרח לסיבוב הראשון בתחרות.

הרקדנים המבוגרים והצעירים משתמשים בוואלס כריקוד הקצב שלהם, בעלי אותו קצב כמו הרקדנים המבוגרים, בתוספת זוטר.

רקדני הקרח ברמה הגבוהה יותר לא בהכרח מחליקים שני רצפים של החומבה אי שם בתכנית

אלא בזה אחר זה. בקבוצת הריקודים של דפוס ה- SD, רקדני הקרח הוותיקים יותר צריכים להחליק קטע מריקוד דפוס הבלוז, שני קטעים של בלוז חצות ורצף של ריקוד קצב. רקדני קרן ג'וניור מחליקים על שני קטעי ריקוד הקצב, אחד בצד שמאל של כל שופט והצעד הראשון נעשה מצד ימין בזמן שרקדנית הקרח הבכירה מתחילה את ריקודי התבנית שלה. רקדני קרח מבוגרים מחליקים על אחד מהקטעים הללו, בלוז חצות, ברקדני הסקייטרים והמחליקים שלהם זה – על – רצף ברומאס, אם כי יש מספר קצב.

שנית

משתתפי הדיוט משתייכים לאותה שיעור מחול בו מאמנים גם ביטויים כוריאוגרפיים, גירויים וריקודים. יש לציין כי לא רקדנים הם מתחילים; רובם מעדיפים להופיע ברמות מתקדמות וגבוהות יותר ולהופיע בסגנון שונה מאשר רקדני הקרח המקצועיים ברמות הנמוכות.

מוזיקה משפיעה על פילוח

מוזיקה מצמצמת את מספר גבולות הקטע לרקדנים וחובבים לאחר הלמידה, אך מגדילה אותם למקצוענים. בניסויים המאוחרים, הרקדנים מגדירים פחות גבולות קטע, בעוד שאינם רקדנים מגדירים יותר גבולות קטע בשני הניסויים (ניסיון אמצעי ואחרון) מאשר במוזיקה. לפיכך, אנו יכולים להניח כי מקפידים על חוקים שונים ואסטרטגיות קוגניטיביות בחלקים שונים של תנועת הריקוד מאשר אצל רקדנים שאינם מקצועיים. כתוצאה מכך, מצאנו כי פילוח מושפע מהיכולת לרקוד את ביטוי התנועה המוצג, כאשר המשתתפים מגדירים פחות גבולות קטע לאחר לימוד ביטוי הריקוד.

הבדל זה, לעומת זאת, נעשה משמעותי רק בניסויים באמצע ובמאוחר, והתוצאות אינן משקפות את השפעת המומחיות על פילוח התנועה, מכיוון שהרקדנים הגדירו פחות גבולות קטע ופילחו את כל שלבי התנועה. יחדיו, ניתן להסיק כי מומחיות משפיעה על פילוח תנועות הריקוד, שכן רקדנים מקצועיים וחובבים מיישמים גרגיר פילוח רחב יותר על גרגר התנועה הרחב ביותר מאשר לא רקדנים. אנו יכולים גם להניח שפילוח תנועות הריקוד המלווה במוזיקה רגיש לאופן שילובם, כיוון שרקדנים נסחפים על ידי המוסיקה ומגיבים לרמזים מוסיקליים ומציבים במודע נקודת נגד.

תקליטורי DVD שהורחבו עם DanceSense

כדי להשוות בלט, מודרני וג'אז ולהראות את ההבדל ביניהם. תקליטורי DVD משלימים את danceSense ומשווים אותו לבלט ומודרני / ג'אז. תקליטורי DVD משפרים את סגנון הריקוד של הריקוד, כפי שמוצג בסרטון זה של מופע מחול מתוך ה- DVD "DanceSense – משופר".

הסרטון "מופעי ריקוד" ב- DVD זה מראה את התהליך של התלמידים לדון ולנתח הופעת בלט, כמו גם את ההבדל בין מודרני / ג'אז לבלט.

שני קטעים אלה חוקרים כיצד תנועות ריקוד שונות מסוגים אחרים של תנועה ומסייעות לתלמידים להבין מהו ריקוד מודרני וכיצד

הוא משקף רוח חדשנית המתפתחת כל העת. חלק זה מבקר גם בסטודיו לריקודים, דן בצרכים ספציפיים לבגדי ריקוד ובוחן את ההבדלים בין מודרני לג'אז ואת ההבדל בין בלט למודרני / ג'אז.

עיסוק זה בריקוד כולל מופעי מחול וראיונות עם רקדנים וכוריאוגרפים

כוריאוגרפים ורקדנים מסבירים ומדגימים כיצד הם יוצרים מחול בחמישה קטעים החוקרים היבטים שונים של התהליך. מהו ריקוד, מה לא ומדוע הוא שונה מצורות תנועה אחרות כמו בלט וג'אז.

התוצאות של שני ניסויים רצופים מראות שרקדנים נתונים לפלח רחב בהשוואה ללא-רקדנים

התוצאות משקפות את האפשרות שמיומנות הריקוד משפיעה על ייצור ותפיסת הריקוד – כמו תנועה. באזורים השייכים ל- AON, הרקדנים הראו פעילות מוגברת תוך התבוננות בתנועות ממשמעת הריקוד שלהם, בהשוואה לתנועות דומות בתחומי ריקוד אחרים. ניסוי זה חישב את השפעת מספר החזרות של ביטוי נלמד על ייצור התנועה במופע מחול.

קטע ריקוד
קטע ריקוד צילום pixbay
מוזיקה יהודית פורטל

שתף

פוסטים נוספים

סגנונות מחול

סגנונות מחול

סגנונות מחול. מספר חברות מחול בארה"ב יצרו סגנונות ריקוד ייחודיים על ידי שילוב של מחול אפריקאי מסורתי ומודרני. בעוד סגנונות

תמונות ריקוד

תמונות ריקוד

תמונות ריקוד. חבריה עובדים יחד כדי למצוא דרכים להגשים את חלומות הריקוד שלה. אבל כשמדובר בערבוביה הדברים מקבלים תפנית וקאסיז

ללמוד לרקוד

ללמוד לרקוד כמו שצריך

ללמוד לרקוד.במאמר זה אדבר מדוע אנשים רבים מפסיקים ללמוד לרקוד בשנות ה -30 לחייהם ומה תוכלו לעשות כדי להיות רקדנים

דילוג לתוכן